woensdag 28 december 2011

2012 en de latste loodjes







Het einde...en een nieuw begin.



Een ongelooflijk snel jaar is voorbij...zelfs de kerstdagen waren in een wip voorbij. Ondanks een wel heel minimaal inkomen...ben ik dankbaar voor alles wat mij dit jaar ten deel is gevallen. Ik heb een geweldig huis...en een bos achter de deur. Vrijwel alles wat ik thuis heb , heb ik gekregen...zoveel dat ik in 2012 ook de auto weer eens vol zal laden voor de kringloop. S´morgens loop ik zo met de hond de deur uit en we begroeten de Alpaca´s. Ik dacht even dat ik weer in Ecuador was..maar een van de boeren heeft een 20-tal Alpaca´s en ik kan in 2012 de wol overnemen en dan ga ik toch eens leren spinnen. Het lijkt allemaal een beetje doelloos genieten ennehhh....daar ben ik niet zo goed in. Ik geniet van het bezig zijn...van het iets betekenen..van het iets opzetten. Maar goed dat moet ik dan nog steeds leren. Mijn grootste uitdaging..( cirkel van Kolb) heb ik tijdens mijn verblijf in Ecuador geleerd...OBSERVEREN. Dat is een nogal stille periode en heel wat anders dan dat waar ik echt goed in ben..EXPERIMENTEREN. Ik heb dus gelopen aan de rand van de pannekoek...deze planeet. Met het observeren leerde ik ook dat de stilte een betekenis heeft...dus het is vaak stil. Ik hou ervan want nog steeds heb ik het nodig om de onzin de rug toe te keren. En ja...nog steeds denk ik ook dat alle emoties...onzin...zijn en te maken hebben met Karma. Ons pijnlichaam noemt Eckhart Tolle het.






2012 het einde van Karma.



tjonge , tjonge wat een gedoe met dat Karma..en alle pijn die ermee gepaard gaat. Maar er komt een einde aan de worstelingen...er komt een einde aan het lijden. De laatste loodjes..voor hen met een loodzwaar Karma...zullen in 2012 worden ingelost. Ik bedoel daarmee Karma uit vorige levens....Dan hebben we gewoon te maken met de wet van oorzaak en gevolg...een soort ´lik op stuk beleid´, van de Kosmos zal ik maar zeggen. En dan gaat het snel...want iedereen krijgt het dan gelijk door. De jaren daarop kunnen we dan oefenen met ´creeeren´. Dan zullen de ´spiegologiegroepen´´, in elke stad opkomen...en gaan we oefenen met het direkt creeeren van onze wensen. God kan eindelijk opgelucht ademhalen...want dan pas gaan we invulling geven aan dit geweldige leven. Het idee achter de spiegologiegroepen is dat anderen zich altijd verheugen in jouw ontwikkeling. Danah Zohar heeft dat ´generaliteit´, genoemd in haar boek ´spiritueel management.


Kun je je het voorstellen..een wereld waarin we ons ´echt´verheugen in de ander...geen vervelende Karma´s meer hebben op te lossen..niet meer doen alsof. Want als we ons écht vertrouwen op de wet van aantrekkingskracht...dan hoeven we immers niet meer jaloers te zijn op de ander of erger nog..de ander te helpen...dan kunnen we zelf ook alles manifesteren wat we willen en dus kunnen we ons met gemak verheugen als iemand iets wil manifesteren.


Wat een vreugde...en wat een spannende tijd. Want als we de tijd van ´iedereen rijk´, achter de rug hebben..dan wordt het spannend en leuk!

Dus 2012...een jaar van de laatste loodjes..waarin we kunnen oefenen in de spiegologiegroepen...en dan kunnen we LOS.

voor allen een gezegend 2012 gewenst.




1 opmerking:

  1. Voor goede spiegels, zijn goede vrienden nodig met opbouwende kritiek en een open karakter om met deze kritiek om te kunnen gaan en op objectieve waarde in te schatten!

    BeantwoordenVerwijderen