donderdag 5 november 2009

Van knollen en citroenen

In Nederland....
Ik ben al weer een paar dagen in Nederland en wil een aantal dingen via dit blog doorgeven. Ik merk namelijk dat ik niet op mijn gewone mailadres kan ontvangen of mailtjes sturen. Dat gaat dus nu allemaal via: nomadevrouw@hotmail.es
De groepsleden, waarvan ik er een aantal niet heb kunnen bereiken omdat ze enerzijds hun mailadres of telefoonnummer nog niet hadden doorgeven, moeten het dus even met de informatie doen van dit blog. Ik heb voor aanstaande zaterdag een eerste bijeenkomst gepland in Delden. Die mensen die geen bericht hebben gekregen....neem als je blieft contact met me op via: 06/17161656
Inmiddels groeit de eerste groep toch heel gestaag en ik krijg elke dag wel een mailtje van iemand die ik nog niet ken...dat geeft hoop en vertrouwen voor dit inititief.

GROTE VERSCHILLEN
Ook in Ecuador hebben we nu aardig wat regen....maar het lijkt wel alsof bij ons de bladeren bijna niet van de bomen vallen....zullen wel bijzondere bomen zijn in zo'n land waar het vrijwel altijd behoorlijk warm is. Ik moet lachen als ik denk dat ik in Ecuador, na een dag regen, besluit om de haard aan te doen....terwijl hier de gevoelskou..veel groter is natuurlijk. Tja, je raakt dus aan alles gewend....Maar waar ik echt nooit meer aan zal wennen is de droge warmte van centrale verwarming...wat is dat smerig.Goed, dat is iets waarover we ons in Ecuador geen zorgen over hoeven te maken. Waar ik aan de andere kant in Ecuador nooit aan gewend raak...zijn de donkere avonden. Om 18.30 uur valt het licht helemaal weg en is het aardedonker.
Al direkt vallen de verharde tegenstellingen in Nederland op. Het is grimmiger geworden en ondanks het feit dat iedereen het echt met toch wat minder moet doen, stromen de reclamefolders over wat we allemaal wel niet moeten consumeren...de voordeur binnen. Het overweldigt mij....ik moet er even van bijkomen. Soms valt het niet mee...om in verandering te geloven.....en toch ergens gloort er licht aan de horizon.....een straal zonnelicht...een straal spiritueel licht. Ik wil geloven dat, ook ik...nog meer kan veranderen.... Heel andere voeding zullen we nodig gaan hebben....soms even helemaal niet meer eten. Negatieve gedachten moeten uit mijn hoofd..kan ik (weer) in het licht staan. Kan ik en kunnen wij, de verantwoordelijkheid voor ons eigen wezen gaan dragen? Kunnen we de verantwoordelijkheid voor onze eigen enorme kracht dragen en uitstralen. En dan met een groep, kunnen we groepsmanifesteren...
*******
GAAN MANIFESTEREN WAT WE WILLEN
Ervan uitgaande dat we allemaal/
innerlijke vrede en liefde willen ( wie wil dat nou niet) zouden we een dorp
kunnen manifesteren (neerzetten, creeeren) dat zo haar verschillen kent. Iemand wil een kasteeltje met torentjes en een ander wil een boomhut. Iemand wil de hele dag mediteren ( en kan ons met geweldige inzichten verblijden) een ander wil met nieuwe groepen aan de slag en heeft een veel meer uitgaande energie. Ook die verblijdt ons met geweldige inzichten. Tijdens de gezamenlijke etentjes, doen we allemaal ons woord. Langzamerhand wordt het dorp ...ons dorp...We kennen elkaar en dagen elkaar uit om verder te groeien en nog meer op onze plek te komen. De energie in het dorp is heel bijzonder...bezoekers die er komen...voelen een bijzonder respect...voor alles wat we uitstralen.
*********
Het volgende blog zal waarschijnlijk op zich laten wachten....en ik zal natuurlijk de eerste bijeenkomst, zonder de namen van bewoners, weer in de bieb gaan schrijven. Ik kom er daar niet helemaal in, een groet aan allen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten