vrijdag 15 januari 2010

WAAR HET HART VAN GAAT ZINGEN



Waar mijn hart weer van gaat zingen, na die prachtige sneeuw en ijs; is toch Ecuador. Met haar zeer speciale biodiversiteit. Nederland was prachtig met die besneeuwde landschappen en -18 graden. Het heeft mij geinspireerd om iets bijzonders te doen. De foto´s zijn van mijn huis in de bergen, met uitzicht op de Cotopaxi. Ik heb er meer dan een jaar als een kluizenaar geleefd en heb het in die periode helemaal opgeknapt. Het huis is helemaal van natuurlijke materialen; dat wil zeggen van Adobe ( steen en zand) en hout. Ik heb er een douce, een keuken en een open haard in gemaakt. Het is een groot huis en heeft 14 ramen! Als je binnenkomt dan heeft het een binnenplaats, waar vroeger de paarden werden vastgebonden. Daarvan had ik een tuin gemaakt. De tuin, achter het huis heeft een weids uitzicht over de Paramo´s. Het huis heeft een geweldige energie!.
****** ****** ******** ******** ******* *******
DE GROEP
Tijdens de bijeenkomsten met de groep ecologisten, die ik in nederland had, merkte ik dat het helemaal niet makkelijk is voor de meeste mensen om te beslissen, naar een land te emigreren wat je niet kent. Glenn ( van Rivendell) vertelde mij dat je hart moet gaan zingen, en zo is het. Daarom dit initiatief! Ik ga het huis kopen en maak er een klein gezellig hostal van; gerund door de lokale mensen. Iedereen kan er een maand komen en er is plek voor 8 personen! De kosten voor een maand zijn: 350 euro ( inclusief ontbijt). U kunt uw eigen eten maken, maar het ook door ons laten doen. Vanaf het huis kunt u meerdere langere en kortere wandelingen doen. Ook kan een trip naar de warme bronnen ( met paarden) worden georganiseerd! Natuurlijk kunt u heel Ecuador verkennen en uw stuk land uitzoeken; wij helpen u graag met de vertaling van diverse projecten. Wanneer u hier niet permanent wilt zijn, is het misschien leuk een klein project te adopteren. U kunt om 5 uur op en om 6 uur meehelpen met het melken van de koeien, die een paar kilometer verderop staan. U kunt bomen planten in de Paramo´s. De Regering geeft al jaren gratis bomen aan de lokalen om te planten in de bergen om zo erosie tegen te gaan. Kortom u kunt van alles en nog wat.
*********** **************** ¨************** *******************
Boeken kan vanaf nu: De eerste gasten kunnen vanaf juli 2010 komen.
Stuur even een mailtje met u vragen naar: jpoorter@andinanet.net
of bel: 0593-2-2348537
Waarschijnlijk tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten