vrijdag 19 februari 2010

Hfdst. 2. Karma.


Karma

Ook ons karma dient zich op dit moment aan ter oplossing of voleinding. Meestal in de vorm van persoonlijke gebeurtenissen die altijd gepaard gaan met heftige emoties. Onze kinderen zijn er dan om ons te helpen. De kinderen die geboren zijn na 1990 zijn allemaal ´nieuwe tijds kinderen´, kinderen zonder karma en er op voorbereid om ons te helpen. Laat je dus ondersteunen door je kinderen. Ze staan klaar om je de hand te reiken. Verzet en doorgaan op de oude voet maken de pijn alleen maar erger.

En.... er staan massa´s engelen klaar om je te helpen. Te helpen je pijn te verzachten en de overgang gladjes te laten verlopen, of je te helepen met óp je pad komen´. Je hoeft alleen maar te vragen om hulp en steun of om iets specifieks in je leven.

Een mooi voorbeeld is mijn verhaal met de kabelbaan.

Ik had met iemand afgesproken dat we die zondag de kabelbaan zouden nemen om te genieten van het uitzicht over de prachtige stad Quito. Na 1 ½ uur wachten besloot ik toch maar alleen te gaan. Ik miste natuurlijk het busje maar na enig doorzetten van de engelen ( geloof ik nu), want ik wilde eigenlijk terug naar huis, zat ik dan toch in het busje. Omdat ik buitenlander ben werd mij een geheel ander tarief voorgeschoteld dan gebruikelijk was. Ik ging op het voorstel in en om een lang verhaal kort te maken, ik voelde me nogal slecht behandeld en diende een klacht in. Dat zorgde nogal voor wat ophef in de hogere gelederen en een vrouw belde mij op om een afspraak te maken. Op het moment dat wij elkaar spraken werd duidelijk dat zij mijn woorden heel erg nodig had, natuurlijk ging het helemaal niet meer over de kabelbaan en de service, maar het ging over haar. Diezelfde vrouw wilde mij een aantal hooggeplaatste vrouwen in het land laten ontmoeten om vervolgens een politieke partij op te richten. U begrijpt dat dit verhaal, wat nog geen einde kent, nooit gebeurd was als die man gewoon op tijd was gekomen.

Als die man gewoon was gekomen dan was dus alles anders gelopen. Dan had ik haar nooit ontmoet, dan had ik nooit het contact met die vrouwen gehad en dan had ik niet kunnen doen waarvoor ik hier was: inspireren. Ik heb dus goed geluisterd en ben alleen gegaan.

Een ander voorbeeld dat meer een illustratie is van de spiegels die wij voorgeschoteld krijgen is dit. Ik vond het eerlijk gezegd net een film.

Maria

Sinds een tijdje heb ik Maria als Spaanse leraar. Maria is zoals ik was, een regelrechte Spiegel… Altijd zorgend voor iedereen, je het gras voor de voeten wegmaaiend . je raakt eraan gewend omdat het ook wel makkelijk is. Toch zoals alles, is het in het begin leuk maar wil je gewoon zelf van alles regelen. Ze is zo snel met corrigeren van mijn foute zinnen, dat ik niet eens de tijd krijg om het, als ik het heb gehoord, te veranderen. Dat is knap irritant en ik word er ook vervelend van. Ze is wat ik zou noemen, geheel en al linkerhersenhelft, laten we maar zeggen het mannelijk deel van de hersenen. Daardoor wel bijzonder actief en productief en inmiddels zijn behoorlijk wat mensen afhankelijk van haar.

Nu wil het geval dat ik Maria twee weken voor de kerst even heb weggestuurd. Ik kon haar energie niet verdragen en ik wilde ook de energie waarin ik zelf zat, uitbuiten. En voor het eerst eens kijken of ik inderdaad kon bewegen. ( De keren daarvoor toen ik een trance had- kon ik mij niet bewegen.) Het was/is geweldig en ik heb gedanst met mezelf als nooit tevoren, zelfs een ballet geschreven voor mijn eventuele studenten aan de universiteit. Er was/is zoveel liefde dat ik het werkelijk overal in mijn lijf voelde. Toen ik op een zeker moment mijn arm streelde kon ik de intensiteit bijna niet verdragen en mijn haar was helemaal geweldig. Dit hele intense gevoel heeft zo´n 4 dagen geduurd.

**********

Toen kwam Maria weer en zij werd deelgenoot van deze energie, ik noem het maar de volgende frequentie. Wat er daarop gebeurde is een wonder. Maria werd meegesleept in deze energie, spreekt diezelfde avond haar engelen aan en…. ontmoet een dag later een liefde van 20 jaar geleden, wiens vrouw is overleden. Zij was 20 jaar geleden door hem ten huwelijk gevraagd, maar had nee, gezegd omdat ze haar ambitie wilde waarmaken ( natuurlijk) . Hij heeft 3 kinderen van 5 tot 15 jaar oud. Nou ja.. dat was dus, begeleidt door deze energie ( engeltjes) liefde, liefde,liefde…. In een week tijd zijn er huwelijksafspraken gemaakt, ben ik de getuige etc.

Zelf zegt ze dat haar leven in 2 weken tijd volledig veranderd is en dat ze nog nooit zoveel liefde heeft gevoeld. Ze noemt mij haar engel en eigenlijk is zij voor mij een engel, want bij haar heb ik kunnen zien hoe ongelooflijk anders de energien van de linker- en de rechterhersenhelft zijn. Ook heb ik met haar kunnen oefenen in het verbinding houden en toch zeggen dat ik die energie niet wil, niet hier in huis. Ik moest stevig zijn en vooral in liefde verbinding houden. En... ze bleef.

In mijn eigen leven hebben de gebeurtenissen zich, zo lijkt het, zich als in een snel opgenomen film afgespeeld. Alle personen die ik daarin ben tegengekomen hebben een deel van mijn eigen geschiedenis[1] vertegenwoordigd.Soms gingen de dingen zo snel dat iets wat ik de vorige dag dacht of had gedaan, zich de dag daarop aan mij presenteerde. Soms was het zo overduidelijk dat ik er wel om moest lachen. En de pijn die het met zich meebracht was soms van korte en soms van langere duur.

Naarmate je door krijgt dat je jezelf slaat als je wordt mishandeld en dat je jezelf misbruikt en je omgeving misbruikt als je vroeger zelf bent misbruikt en hoe harder je vasthoud aan je gedrag en niet wilt stilstaan in het NU – hoe meer pijn het doet en hoe langer het proces duurt.

En... we zijn echt toe aan die volgende stap. Alle emotionele vervuiling put ons uit, heeft ons en de aarde waarop wij leven vrijwel volledig uitgeput.

Op dit moment zijn er vele helpers op de aarde. Ze schrijven boeken, ze houden lezingen, ze maken muziek, ze zingen, ze dansen en ze liggen soms in de goot, vragen om een aalmoes, zijn grote kinderogen die van de honger dreigen te sterven, het is het kind dat niet meer tegen de traditionele vorm van onderwijs kan en sterft van het gebrek aan mogelijkheden..... de volgende stap uit je eigen pijn is;

Het Goddelijke in ieders ogen te ontdekken.

Veel mensen lopen op dit moment met een soort vlies op hun ogen. Soms zijn ze teveel gekwetst, teveel pijn gedaan. Ze hebben zich afgesloten van de ´werkelijkheid´ en ze zijn dan ook niet aanwezig.

Toen mijn labrador aangereden werd door een auto, wat een werkelijk vreselijke klap was en een wonder dat hij het overleefde, zag ik, toen ik hem verderop in het bos vond; dat vlies op zijn ogen. De klap had hem volledig getraumatiseerd.

Doe toch vooral moeite om die ander te ontmoeten en het goddelijke tevoorschijn te krijgen, want het zit overal. Nee, nou bedoel ik niet, dat je vooraan in de kerk gaat zitten, een kaartje koopt om naast de Dalai Lama te gaan zitten, je secretaresse een bloemetje geeft, dat zijn zaken van ons ego en ze leveren niets dan leegheid op. Kijk haar/hem eens aan en maak eens werkelijk kontact, kun je die goddelijke vonk in de ogen van de ander ontdekken. Het goddelijke kunnen ontdekken in die ogen van een dronken zwerver, een straatkind, je eigen kind, de secretaresse, dat is pure vreugde.

De 2e stap kan dan zijn om het Goddelijke te gaan ontdekken in je vijand. In je vijand het grote goddelijke plan te ontdekken. Je gaan verheugen. Dit betekent niet dat je je de energie van die ander eigen hoeft te maken. Gewoon zien hoe ze/hij past in het totale plan en wat zij je op dit moment te zeggen heeft.



[1] In vrijwel alle gevallen is het niet alleen de geschiedenis van dit leven. Het gaat hier om de afsluiting en de voleinding van alle geschiedenissen van alle levens.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten