dinsdag 20 oktober 2009

de hacienda TANLAGUA









TANLAGUA
Tanlagua is wat mij betreft een van de mooiste haciëndas, met een zeer rijke historie- die Ecuador kent. Ik ben er 3 keer geweest en heb slechts een klein deel gezien....het is namelijk 3200 hect. het heeft een bos ( nooit aangetast door mensenhanden) van 1200 hect. De rest is om op de bouwen....of wat dan ook.
De eigenaar heeft er een boek over geschreven. De honderden soorten orchideeën gefotografeerd. Ook heeft men meer dan 20.000 soorten planten aangetroffen. Tanlagua lijkt op het eerste gezicht heel droog- behalve dan het wat hoger gelegen bos...dat vrij vochtig is. Tanlagua is ooit gebouwd door de Jezuieten en het verhaal gaat dat Ignatius Loyola- hier vaak is geweest en zijn verlichte momenten heeft gekend. Ik was bijzonder onder de indruk van de kapel- waar over de met de hand geschilderde afbeeldingen- gekalkt is. De Spaanse bezetter heeft dus de haciënda gebouwd- het is heel groot en kan gemakkelijk als een hotel dienen. Maar-----wat vreemd-- veel ouder zijn de verschillende, nog geheel in takt zijnde--rituele plaatsen die de Indianen hebben gemaakt. De Indianen zijn eerst tot slaven gemaakt en daarna van het land verdreven...maar hun resten zijn er nog. En wat belangrijker is...dit was een hele sacrale plaats.
*******
De eigenaar, die nu ernstig ziek is..heeft Tanlagua vele malen opgesteld voor onderzoekers - biodiversiteit- historie en bodemonderzoekers. Hij wilde graag een Universiteit maken. Tanlagua lijkt heel droog..de ongeveer 2000 hect. zijn droog, maar wat schetst onze verbazing als we op diverse plekken- ruines tegenkomen van waterputten en watersystemen. De eigenaar wist niet, wie ze uiteindelijk had aangelegd...de Indianen of de jezuïeten.
*******
De eigenaar vraagt 12 miljoen dollar en ging al na het eerste gesprek terug naar 8 miljoen- hij was heel gecharmeerd van ons idee, er een universiteit van te maken. Wat weten we verder---de overheid geeft subsidies voor het in stand houden van dit immense bos. En waarschijnlijk zijn meerdere fondsen bereid te betalen om dit bos in stand te houden. Het boek over Tanlagua heb ik in mijn bezit- maar u kunt het ook zien op Internet.
*******
Wat zie ik nu als ik ga zitten mediteren. Ik zie, een Universiteit, met op diverse locaties, de faculteiten. Ik zie 250 huizen, van natuurlijke materialen, voor het studentendorp. De studenten komen uit Europa en hier worden de nieuwe wereldleiders gesteund om hun taken overal op de wereld te vervullen. In ons ondernemersplan- waarin we alleen Europa hebben onderzocht ( voor wat betreft de studenten) werd duidelijk dat we het 2de jaar kunnen sluiten vanwege de enorme vraag!! Ik zie verspreid over de vele hectaren, een spiritueel, ecologisch dorp verrijzen. Je kunt er met gemak 1000 gezinnen op kwijt. De Stichting of coöperatie die het stuk land heeft aangekocht, vraagt 10.000 dollar aan hun leden voor de entree binnen het plan. De leden komen eerst binnen de haciënda en van daaruit zoeken zij hun eigen plekken. Ook in het bos mogen zij hun huis neerzetten.
We maken onze eigen markt voor de verkoop van onze producten-- en de mensen komen graag. We zitten hier op precies het midden van de wereld!!
Ik zie dat de groep- gezamenlijke inkomsten heeft- We hebben een gezamenlijke kas, waar geld op binnenkomt en van waaruit geld wordt betaald. In mijn vorige Blog heb ik geschreven over het generen van inkomsten. Vanuit heel de wereld komen beangstellenden hun onderzoeken doen en we maken de rijke historie nog belangrijker...doordat er verschillende belangrijke ontdekkingen worden gedaan. Een aantal Shamanen worden in ere hersteld, doordat zij de leraren worden aan de Universiteit.
********
De vraag is: kun je zoiets alleen manifesteren. Kun je zorgen dat de zakken geld voor dit plan, naar beneden komen vallen. Ja...dat kan!!! De vraag is alleen of je dat wilt. Ik weet dat ik het kan...de vraag is, of ik het wil en dan...weer alleen. Ik heb al eerder hele grote dingen gemanifesteerd. Een groep, zoals de groep- semi-ecologisten, die ik nu ken en waarvan er veel meer bestaan op de wereld...zou een reden kunnen zijn om ervoor te gaan.
het volgende blog gaat over: de wet van de attractie en vooral het spelen met de wet van de attractie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten