donderdag 15 oktober 2009

Je eigen ecodorp in Ecuador







Een ecologisch paradijs in Ecuador.

Bovenstaande fotoos zijn 4 fotoos van een bepaald terrein wat we kunnen
aanschaffen. De ligging- Santo Domingo de los Colorados- kustgebied van Ecuador. Dat wil zeggen dat er een vrijwel constante temperatuur is van 22 graden. Dit is het gebied van Ecuador waar de vele soorten fruit groeien en natuurlijk palmen met hun vruchten waarvan palmolie wordt gemaakt. Elke stok in de grond krijgt hier ogenblikkelijk bladeren.

Het terrein is 32 hectare groot en heeft 11 hectare om te bouwen. dat wil zeggen, hier kunnen we huizen neerzetten, een schooltje en een eventuele gezamenlijk eetplek. Misschien ook een klein hotelletje voor toeristen. Het bos, is een bos wat nog nooit is aangeraakt door mensenhanden en de politiek in Ecuador zegt dat we het zo moeten laten. We mogen er wel een boshut in zetten en wat ecologisch opruimwerk doen, al was het alleen maar om te kunnen lopen. Over het land stroomt een rivier, waar we in kunnen badderen en spetteren. Dit is natuurlijk veel leuker voor de kinderen dan een aangelegd zwembad in iedere tuin....maar misschien moeten we toch een groot zwembad aanleggen op het vlakkere stuk; zodat ik mijn baantjes kan trekken en u natuurlijk ook.

De waterval zou mij over de streep trekken moet ik zeggen...u misschien ook. De kosten van het terrein: 85.000$ en nu met de dure euro komt dat op zo´n 55.000 euro.

Natuurlijk komen de huizen er nog bij en ik schat dat we hier in Ecuador een volledig ecologisch huis kunnen laten bouwen voor 10.000$ natuurlijk kunnen we het ook allemaal zelf doen.

Ik heb vele verhalen gehoord over eco groepen en ik wil hier daarom ook mijn persoonlijke visie en missie neerschrijven.

Missie

Er vanuit gaan dat we allemaal onderdeel zijn van een geheel - en dat we ons verheugen in de ontwikkeling van de ander. Alles mag naast elkaar bestaan en zal aanvullend op mijn wezen werken.

De avond waarop iedereen het eens is...

is een verloren avond

Albert Einstein.

Worden wie we bedoeld waren om te zijn, de ander daarin te ondersteunen en mee te helpen het allerbeste en grootste van onszelf neer te zetten, tijdens onze periode op deze prachtige planeet. Ik geloof dat het najagen van consensus, vele initiatieven heeft gedood. Het dood alle creativiteit en er vallen altijd slachtoffers.

Visie

Ik zie hier een prachtig klein dorp rijzen...ik zie verschillende prachtige kunstige ontwerpen van huizen, die een zijn met het landschap. We kunnen volledig leven van de opbrengst van het land. Er zijn al initiatieve om cremes te maken van de medicinale planten die hier in overvloed groeien. Het toerisme kan een gezamenlijke bron van inkomsten zijn, als we dat willen. Ik zie een school, waarin we onderwijzen...al dat gene waarnaar wordt gevraagd. Ik zie dat we samen met de kinderen op zoek gaan naar wat hun ziel ter vervulling zoekt en ik zie dat we daarin ondersteunen. Ook zijn we de inspirators van onze medebewoners en de kinderen. Er is niets zo saai, als een kind laten uitzoeken wat hij/zij zou kunnen doen. Er ligt een wereld aan voorbeelden en ideeen.

Als wij dansen...als we het durven...dan dansen onze kinderen mee.

Ik nodig u allen uit om om in deze groep te stappen. We hebben inmiddels 5 geinteresseerde gezinnen en er kunnen er nog 15 bijkomen (volgens mij) . Dat zou zo´n 3600 euro per gezin betekenen om dit stuk land te kopen.

nb. Er zijn vele terreinen te koop in Ecuador en ik wil graag het zoekwerk voor welke groep dan ook doen.

In Nederland vanaf 1 november: tel. ( mijn zus) 06-17161656

mailen kan ook: jpoorter@andinanet.net

U kunt ook gewoon mijn blog volgen..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten