maandag 19 oktober 2009

INKOMSTEN GENEREREN







Bovenstaande fotoos zijn om u allen een indruk te geven van de altijd drukke economie, die men kent in Ecuador. We gaan hier eens een aantal ideeen op een rijtje zetten; dit kreeg ik van een van de leden en er zitten al 2 ideeen in over het genereren van inkomsten.
Hoe kunnen we het grotere terrein kopen- de aankoop van een kleiner terrein staat al in een ander blog.
******
FINANCIERING
275.000 gedeeld door 12 jaar aflossing is ongeveer 22.000 gedeeld door 22 gezinnen is 1000 per gezin, is inclusief rente ongeveer 100 euro per maand aan lasten per deelnemend gezin indien dit bedrag door een vereniging geleend zou kunnen worden. Mijn woonlasten zijn hier ... 500 maandelijks, dus lijkt me haalbaar, mijn inkomen is hier immers met 1000 misschien ook het vijfvoudige van ginds. Of denk ik nu te simpel?
Het andere terrein- 32 hect. kost 85.000 dollar ( de euro staat op dit moment 1.60) is 53.125 euro! Dit gedeeld door 15 is 3542 per gezin.
Natuurlijk moeten we in beide gevallen een Stichting of een cooperatie in Nederland oprichten; maar u ziet dat met vereende krachten, een terrein toch gemakkelijk is aan te kopen. Dit voor wat betreft de eerste berekeningen en die gelden natuurlijk voor elk terrein wat je zou willen kopen.
*******
ECODORP
Als we onze ideeen op een rijtje zetten, wordt al snel duidelijk dat deze groep; geen gesloten ecologisch dorp wil en dat lijkt me prima, want ik, als initiatiefneemster heb al eerder geschreven dat gesloten systemen hun eigen moeilijkheden weer kennen. wat willen we....terug naar de natuur...ons eigen privedomein..met de wetenschap dat de groep zich verheugd in onze ontwikkeling en daardoor kennen we een natuurlijke support! We willen dat onze kinderen in vrijheid opgroeien en dat leren wat ze moeten om hun zielewens in vervulling te doen gaan.
******
IDEEEN
Zalven-cremes-pillen
Van de enorme hoeveelheid medicinale planten kunnen we ons eigen merk...EL SER... ( ik zeg hier EL-SER, omdat ik die naam heb geregistreerd) cremes, zalven en pillen maken. De fabricage is geen enkel probleem; ik heb de toegang tot een laboratorium dat zonder toevoeging van chemische middelen..de houdbaarheid kan garanderen. Onze kontakten in nederland en Duitsland kunnen een vaste afzetmarkt garanderen. Ook is er een nationale markt voor deze dingen. Ik heb contacten met een paar grotere ondernemers hier in Ecuador. Ook hebben we heel gemakkelijk toegang tot de vele, vrijwel ontelbare markten in heel ecuador. ook kunnen we een plek maken waarop de mensen naar ons toe komen en hun producten kopen.
kunst-workshops-open atelier
We hebben vast en zeker vele kunstenaars in ons groepje. Een ervan een beeldend kunstenaar kwam met dit idee. Atelier open stellen en/of cursussen geven. Aan studenten en toeristen. Ik zie dat we een aantal ateliers maken; niet bij onze huizen, waar we rust willen en privacy, en dat we met een aantal scholen gaan praten om les te geven aan de studenten. Vrijwel elke school heeft een paar uur voor kunstzinnige uitingen. En iedereen is geinteresseerd in kunstenaars uit het buitenland..( het gras is altijd groener....) . In een vrouwelijke economie doet kunst het goed. De betere kunstenaars, met papieren van de kunstacademie- kunnen vrij gemakkelijk werk vinden op een van de vele Universiteiten. Ik heb met vele buitenlanders gesproken die hier een baan aan de Universiteit hebben. Ook kunnen we alle bijartikelen gaan verkopen-zoals ecologische verf--stenen ( hakken) ceramiek- lijsten etc.
******
Spiritueel toerisme
Een toerisme wat de bedoeling heeft--te worden wie je bedoeld was om te zijn-! het zijn reizen vanaf 3 maanden; waarin mensen hun eigen Shamaan krijgen toegewezen en zich kunnen inschrijven voor het werk binnen een bepaalde Comunidad. De Indinanen gemeenschappen zijn hier reuze enthousiast over.En ik heb zo´n 60 gemeenschappen die zich bereid hebben verklaard, de toeristen (tegen betaling) te ontvangen. De toeristen werken dan mee op het land. Na afloop ontvangt men een fraaie (spreekstok) vervaardigd door een groep vrouwen in de PASTAZA. Zo kan men groeien tot een bepaald soort meesterschap. Ook zijn er bepaalde reizen voor managers. ( daar kom ik later op terug.) We kunnen ons bedenken dat de groepen toeristen, steeds aanlanden in ons hotelletje, waar ze kennismaken met hun Shamaan, waar ze behandeld kunnen worden, gemasseerd etc. en waarschijnlijk onze cremes etc. gaan kopen. Op het einde van hun reis komen ze ter evaluatie dan weer in ons hotel. het hotel kan, min of meer buiten het dorp geplaatst worden, zodat het onze privacy niet stoort.
*******
Cursussen voor managers
Sinds kort is Ecuador in de ban van vele internationale Goeroes en het is een heuse nationale markt aan het worden. Ik heb een aantal cursussen op de plank liggen: spiritueel management en ken een aantal grotere namen die graag hier naartoe komen. te samen met onze eigen ideeen- zouden we een soort spirituele managements school kunnen opzetten. Immers Nijenrode- het instituut van aanzien- is sinds kort bezig met een nieuwe opleiding---Spiritueel management. De energie en de prachtige natuurlijke omgeving doen de rest. Dus dit heeft een zowel nationale als internationale markt.
*******
natuurlijke medicijnen.
Ik heb al met aardig wat studenten medicijnen in nederland gesproken en allemaal zouden ze een aanvulling met natuurlijke medicijnen willen. Een jaar naar verschillende gemeenschappen sturen, steeds door ons gecoached, kan een geweldige inkomstenbron zijn.
*******
Ziekte en gezondheid.
We zouden een verblijf aan Ecuador kunnen aanbieden als onderdeel van een reintegratie pakket. Onze ideeen en de natuurlijke medicijnen kunnen een geheel nieuwe push aan deze immens grote markt geven. Immers men kan ook een, door de overheid betaalde psoriasisreis naar Zwitserland maken. Dus waarom niet naar Ecuador.
*******
STEVIA
Ik heb 2 kleine moederplantages van de Stevia. Sinds kort is de plant ook in Ecuador geintroduceerd als zoetstof (zonder calorien en geschilt voor diabetici) De stevia heeft naast deze eigenschappen ook een groot aantal helende eigenschappen. Ik maak er een soort honing van en kan het makkelijk verkopen...ook de plantjes kan ik makkelijk kwijt. De stevia in vruchtensappen zou ik kunnen bottelen en verkopen.
****
Opleidingen en Universiteit
Heel kleinschalig zouden we kunnen beginnen met opleidingen als --nieuw leiderschap-spiritueel management- kwantum fysica...etc. Ik heb een volledig uitgewerkt plan op de plank liggen. En de snelst groeiende markt is de spirituele markt. 400% per jaar!!!
******
Gezamenlijk ondernemen.
Ik heb geen bijzondere behoefte om te zeggen ...de Stevia is van mij...ook het deel spiritueel toerisme en het deel Universiteit. Mijn grootste liefde zou zijn: alles gezamenlijk in een pot!!! De pot zou onze reizen naar familie in nederland kunnen financieren...misschien aankopen van andere stukken land...de Universiteit neerzetten...eten en leven. Dat zou dan een heel andere filosofie van een ecologisch , gesloten dorp zijn. Ik heb niet speciaal de behoefte om arm en spiritueel te zijn. Ik wil mij gemakkelijk kunnen bewegen en de wet van de atractie zorgt voor de rest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten